Christina Aguilera eddigi legnagyobb átalakulásával tér vissza!

Christina Aguilera igazi átváltozóművész, megannyi életbe, szerepbe és karakterbe belekóstolt már – karrierjében, személyes mindennapjaiban és ízlésvilágában egyaránt. Láthattuk, amint kislányból szertelen popsztárrá, extravagáns vadóccá, majd dívává változik. Hajszínek, hajhosszok, sminkek és stílusok egész garmadáját felvonultatta a harcias goth-tól kezdve a Hollywood inspirálta vintage-ig. Legutóbbi átalakulása azonban egészen meglepte a közvéleményt. 37 éves, két gyermekes és 5 Grammy-s énekesnő létére minimál-sminkes, üde, „őszinte” és meglepően fiatalos külsővel jelent meg a Paper magazin címlapján, a lap pedig egy portrénak beillő beszélgetést is megszervezett vele.

Vajon ez a lágyabb, letisztultabb megjelenés azt jelenti, hogy végzett a drámával?

„Mindig is olyasvalaki voltam, aki egyértelműen szeret kísérletezni, szereti a teatralitást, aki szeret egy videóban vagy a színpadon egy történeti szálba helyezett karakter bőrébe bújni.” magyarázta a Paper riporterének, míg a sminkese letörölte a maradék csillámot is lemeztelenített szemhéjáról. „Én egy előadóművész vagyok, természetemtől fogva. De most egy olyan fázisba értem, zeneileg is, amikor felszabadító érzés ebből kicsit visszavenni és egyszerűen értékelni azt, aki vagy – a nyers szépséget.”

Miközben erről beszél, az arca meztelenségéből előbújnak a szeplők és kék szemei a smink minden nyoma nélkül jobban szikráznak, mint valaha – de azért ő sem tud teljesen kibújni a bőréből. „Úgy értem, én olyan lány vagyok, aki szereti az ütős arcokat, ezt azért jegyezzük meg” – nevet.

 

 

Ez az önbizalom és könnyedség olyan dolog, ami a 37 éves énekesnő szerint a korral jár. A közel 20 év alatt – ami azóta telt el, mióta először láthattuk őt, amint a parton táncol a Genie in A Bottle videójában – 18 Grammy-díjra jelölték, ebből 5-öt meg is nyert, közel 50 millió lemezt adott el világszerte, szerepelt egy filmben Cher oldalán, zsűritag volt a The Voice-ban, keresztülment egy váláson, Matt Rutler oldalán ismét rátalált a szerelemre és a 10 éves Max Liron, illetve a 3 éves Summer Rain édesanyja lett.

Mindezen jelentős élettapasztalatok során Aguilera mégis üdítően szemtelen és szertelen maradt. Januárban, mikor a türelmetlen rajongók az új albuma iránt érdeklődtek – ami a 2012-es Lotus után az első anyaga lesz – egy mókás, pimasz, kézzel írt üzenettel Walk of Fame csillagán egy Instastory-ban válaszolt nekik: „It’s coming bitches”.

Christina a new york-i Staten Island-en született, 1980. december 18-án, Fausto és Shelly Loraine lányaként és egyáltalán nem volt címlapra illően tökéletes gyermekkora. Családon belüli erőszak tanúja volt mind családját, mind szomszédságát illetően, ezt mindig is nyíltan vállalta egész karrierje során. Szerinte kétféle dolog történhet, ha egy hasonló szituációban nősz fel: „Vagy sajnálatos módon olyan mértékben sérülsz tőle, hogy a helyzet csak rosszabb lesz, vagy felruház azzal az erővel, hogy megfelelő döntéseket tudj hozni és messze elkerüld ezt az utat.” Aguilera már kicsi korában elhatározta, hogy sosem engedi magát olyan helyzetbe kerülni, ahol mástól függ majd a boldogsága. Ugyanakkor az egész megtanította az együttérzésre azokkal az emberekkel szemben, akik nem képesek ilyen könnyen kitörni a hasonló szituációkból. „Utálom, mikor emberek azt mondják, ’Miért nem sétál el belőle egyszerűen?’ Ezekben a helyzetekben pszichológiai károk, lelki törések történhetnek a mentális bántalmazás nyomán. Sok ember ezt nem tudja tudatosítani magában, vagy nem tudja a megoldást arra, hogy hogyan kerüljön ki belőle.”

 

 

Ez az erő és az együttérzés arra ösztönzi Aguilera-t, hogy az LGBTQ közösség elkötelezett szövetségese legyen. 2003-ban GLAAD Media Award-ot kapott a meleg és transzszexuális emberek pozitív ábrázolásáért a Beautiful című dala videójában. Ez a támogató hozzáállás megmutatkozik a 2012-es Let There Be Love kisfilmjében is, 2016-ban pedig Change című dalát a Pulse éjszakai klubban történt lövöldözés áldozatainak dedikálta és családjaikat is támogatta a National Compassion Fund szervezetén keresztül. Mikor arról kérdezték, miért olyan fontos számára, hogy kiálljon az LGBTQ közösség mellett, így válaszolt: „Ezek olyan emberek, mint akikkel én is felnőttem és mind briliánsak, tehetségesek és erősek, megérdemlik, hogy meghalljuk a hangjukat és harcoljunk értük.”

 

 

A popsztárok híresek átváltozásaikról, de Aguilera éhsége a kísérlezés iránt – mind zenéjét, mind stílusát illetően – része egyedi vonzerejének. Elmondása szerint minden albuma lehetővé teszi számára, hogy más irányba induljon, és felfedezze egy másik oldalát. Debütáló albumának megjelenése idején tipikus késő 90-es évekbeli pop hercegnőként kezdte, akárcsak Mickey Mouse Club-béli pályatársa, Britney Spears. A lemez Aguilera szerint tökéletes példája volt „egy idősebb, lemezkiadót vezető férfi elképzeléseinek”. Az akkori öltözködése is tökéletesen illett a korszakhoz: derékvillantó topok, trapéznadrágok és csillogó ajkak mindenek felett. A 2001-es Lady Marmalade-kollaboráció P!nk, Mya és Lil Kim oldalán aztán lehetővé tette számára, hogy jobban kiengedje a hangját és ezzel párhuzamosan egy feltűnőbb, kihívóbb kinézet és ruhatár mentén kísérletezhessen. Ekkor jelent meg a 2002-es Stripped című albuma, melynek Dirrty c. trackje Aguilera szerint megváltoztatta a játékszabályokat. Felderítette a melírozott haj, a bikini topok és az ikonikus bőr rucik akkoriban divatos stílusát. A legenyhébb kritikák „kissé merészként” írták le, míg a legagresszívebb pedig „a világ legsikeresebb hüllő nője”-ként jellemeze. 2006-ban született meg a Back to Basics címre keresztelt album, amiben Christina a 40-es évek zenéjéből és a pinup-style ihletéséből merítkezett. Ekkor jelent meg igazán a védjegyévé váló vörös rúzs is. A 2010-es elekronikus fűszerezésű Bionic-ban Aquilera az éles stílust házasította a retróval. Erre tökéletes példa az akkori Movie Awards-on bevetett retro stílusú frizura és vörös rúzs kombója, melyet nehéz láncokkal megbolondított Atelier Versace ruhakölteménnyel viselt.

 

 

„Az új művészeknek általában nem kapnak túl sok negatív reakciót, mikor színre lépnek. Én kaptam. Ez egy ellentmondásos időszak volt számomra.” – mesélte.

„Képtelen vagyok túl sok ideig egy helyben maradni, pont ezért lett egy idő után a televízióban elfoglalt helyem is túl fojtogató számomra.” mondta, utalva hat évadnyi The Voice zsűritagságára utalva. „Szükségem van a mozgásra, a felfedezésre, arra, hogy művész lehessek, alkossak és átalakuljak.”

2017-ben Christina a The Emoji Movie c. film Akiko Glitter nevű karakterét szinkronizálta ugyan, de a 2010-es Burlesque óta nem szerepelt a vásznon. Idén két filmben is feltűnik majd: Drake Doremus romantikus sci-fijében, a Zoe-ban és saját magát alakítja majd Melissa McCarthy vígjátékában, a Life of the Party-ban.

 

 

Aki követi Aguilera karrierjét, biztosan szembesült már komikus bátorságával az elmúlt években. (Emlékezzünk csak arra az esetre, mikor a Szex és New York Samantha-ját játszotta el parádésan az SNL paródiájában.) De megannyi hasonló húzása volt az idők folyamán és továbbiakat is tervez. „Valamit mókásat mindenképp szeretnék alkotni Will Ferrellel.” meséli, majd hibátlanul kiparodizálja Cher-t.

Aguilera egy igazi nyilas: kíváncsi, tudásszomja csillapíthatatlan és egy kicsit nyughatatlan. Viszont az egyszerű kényelmet és kényeztetést sem veti meg, különösen ha egy kis öngondoskodásról van szó. Imádja a jógát és a masszázst (nagyon érintés-központú típus) és szeret melegítőben lazulni. „Szeretek csak úgy ellenni a legközelebbi barátnőimmel és meleg barátaimmal. Egy kis minőségi idő olyan emberekkel, akik két lábbal állnak a földön.” Magát régimódinak mondja, mindig tart a táskájában egy DVD lejátszót és néhány DVD-t „arra az esetre, ha valami baj lenne a technológiával”. Mikor utazik, lefekvés előtt szeret DVD-ket nézni. A kedvencei a gondolatébresztő és inspiráló filmek, mint a Frida, a Whatever Happened to Baby Jane?, az Amadeus, az Elizabeth és a Basquiat.

 

 

Zenéjét nagyban inspirálja az aktuális hip-hop, különösen az, hogy a műfaj művészei miként bánnak a hangzással és a vizualitással. Childish Gambino-t („Ő egy zseni”), Chance the Rappert („Kiadó, mindenféle kapcsolatok nélkül csinálta meg, ráadásul borzasztóan karizmatikus”) és Cardi B-t („Teljesen megőrjíti az embereket csupán azzal, hogy önmagát adja, ez szerintem nagyon eredeti”) emelte ki, mint olyan előadók, akik különösen nagy hatással vannak rá.

A Paper magazin fotózásáról egy behind the scenes videó is készült, nézd meg >> ITT << !

Az eredeti, angol nyelvű cikkért és további képekért kattints >> IDE << !

Eredeti szöveg: Paper magazine, Marie Lodi / Fotók: Zoey Grossman

Hozzászólások

Hozzászólás